czwartek, 24 stycznia 2013

Dom jedwabny





"Dom jedwabny" Anthony Horowitz
Wydawnictwo Rebis 2011
304 str.

Najnowsza część przygód Sherlocka Holmesa dotyczy historii, której wcześniej nie można było ujawnić ze względu na charakter sprawy i pozycję zamieszanych w nią osób.
Gdy doktor Watson przybywa z kilkudniową towarzyską wizytą na Baker Street, nie spodziewa się, że dane mu będzie wziąć udział w kolejnej niezwykłej przygodzie u boku najwybitniejszego z detektywów. I nawet gdy z prośbą o pomoc zjawia się u Sherlocka Holmesa pewien marszand z Wimbledonu, zaplątany w transatlantycką awanturę, nic jeszcze nie zwiastuje rychłego ujawnienia afery z udziałem czołowych postaci londyńskiej socjety. Afery tak ohydnej, że nawet wierny kronikarz Holmesa, doktor Watson, nie pozwolił opublikować swej relacji wcześniej niż po stu latach...
No to znów wracamy do sensacji ;) Może wstyd się przyznać, ale nie przeczytałam w życiu ani jednej części przygód Sherlocka Holmesa, więc nie mam odniesienia, jednak ta powieść w pełni oddaje ducha i atmosferę mrocznego Londynu, zbrodni i inteligentnego umysłu legendarnego detektywa. Wydaje mi się, że miłośnicy Holmesa zgodzą się tutaj ze mną, że autor stanął na wysokości zadania. Dla mnie bomba - bardzo dobrze się czyta, narracja świetna, wątek sensacyjny rozwija się we właściwy, ani nachalny, ani zbyt flegmatyczny sposób - polecam!
Ocena: *****

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz